Friday, July 29, 2011

Pernahkah anda terkejut?

Tipu lah kalo korang kate korang ta pnah tkejut. Kite manusia mesti penah terkejut. ta pcaye? wey baby yang baru lahir pun kerap terkejut okeh. so tapayah r nak buang masa debat ngan aku kate korang ta pnah tekejut... aku sniri pun, actually melatah ah..so bilangan aku terkejut tu toksah kata la. tah berapa kali aku pun nk mengagak payah. Disebabkan aku ni kuat melatah..makanya ramai la pulak yang suka menyakat. Masya-Allah, tension bai bile kene sakat. sebab aku ni melatah bukan mulut aje terpekik.. tapi kaki tangan sume berjalan.

Pernah skali tu member aku menyakat...disergahnya aku dari belakang masa kat cafe di universiti..dah nama pun cafe, memang ramai gila babi la. sbelah nyebelah aku masa tu kekawan sekelas sumer la...dah yang aku ni terkejut hah tangan aku pun lempang sorang member yang dok sbelah kanan masa tu yakni Banu-Banu (separuh nama sebenar)...Muke cik banu ni dah serupe orang mati anak ayam kesayangan dah...but die x marah aku la, tapi die xbenarkan aku move dari tempat aku..huwaa sedih oh. tapi naseb bek ah die xbetempik kat cafe tu maki hamun dak yang sergah aku tu. die cume bebel je...huhuhu sayang cik banu-garang lebeh.

Ada plak kali lainnya, masa tu kami dalam language room..tunggu lecturer, aku duk jauh kebelakang kelas a.k.a same je depan ke blakang sebab kelas tu kecik gila but aku suka gila sbb ade ekon bagai..die cam pusat pengumpulan artwork pun ade gak. Agagaga...sambung cite, salah sorang membe aku duk belah depan kelas, die nk gurau ngan aku die balinglah sebuah pencil case yang memang penuh berisi bak bunting padi dan jatuh tepat depan aku yang tgh leka bsembang, aku tkejut lantas (chewah!) trus hambek pencil case yang berat nak mampus tu baling balik ke arah mana dia dtg...tapi bukan pada membe yang baling tu, tapi terkena 'dada' budak pempuan yang dok sbelah dia plakkk...adoi dah la minah sorang ni garang haabeh. seisi kelas terdiam masa tu...suasana tegang gila xterkata...cik Ariana (hampir nama sebenar) yang menjadi mangsa ni bangun dan hempas buku die ats meja n blah keluar dari klas tu.. aku dh terketaq dh. tp membe2 skeliling aku kata aku xsalah. sbb aku melatah oke, sape suh sakat camtu? so membe yang campak natang case kat aku tu pulun minta maaf kt Ariana n aku lepas tu. sian tgk cik Furah (hampir nama sebenar) masa tu..nangis2 kot...luluh jiwa aku..aku paling benci kawan2 aku bersedih...

Selain tu, pernah gak jadi kat kelas..dgn lecturer berada di dalam kelas ok! yang ini amatlah memalukan + menyeksakan sbb jantung aku hampir stop cm nk kena sakit jantung dek terkejut tahap dewa. Al-kisahnya kami sume tengah sibuk menyalin notes kuliah subjek Learning How to Learn (LHTL) yang diajarkan oleh Miss Rita-Super-Comel pada tahun 2009...then ade lah entah malaun mana aku pun dah tak hingat, dicocoknye pinggang aku yang comel ni menyebabkan aku bertempik bingit dalam kelas yang sedang sunyi khusyuk menyalin notes tuh. Wey damn giler lah... Aku ni mase tu baru masuk Universitii, semangat belajo tu bapak pulun tinggi so aku menyalin notes guna pen pelbagai warna Stabilo sebab dulu kan ade iklan "warna menguatkan ingatan" tu... so tangan aku tgh pegang bermacam variasi warna pen tu dan pen hitam sbijik juga pensel tekan sbijik. Malangnya disebabkan impak keterkejutan aku yang gila babi tu aku telah tercampakkan kesemua pen dalam genggaman aku terbang melayang kedepan macam hujan peluru berpandu ke arah Miss Rita yang sedang mengomel tentang notes tu! Gila lah. Miss Rita tercengang dan terdiam lebih kurang seminit sebelum bernafas tercungap-cungap macam baru telepas daripada maut yang mengejut. pastu die mcm speechless gile, terduduk jap...aku ni toksah kata la dh macam nk terkencink siot..takut aku kene hambur ngan lecturer aku sorang ni x memasal abisla markah exam akuuu...bile Miss dah cool, die tanye aku kenapa tadi..then aku ckp la de org cocok, die tanye sape n die kate die xpnah tgk org tkejut gtu skali. die cam tergelak lepas tu die kata aku ni merbahaya oh (die gurau)..huhu malu siyal! Ape la dosa aku kene sakat macam tu skali? huhuhu~ pastu 1 kelas dgn Miss skali tolong aku kutip pen-pen yang terabur - ade sbatang 2 hancur bersepai dowh,agaknye impak hentaman dinding tu kuat sgt?? Sian aku kan? tulah........................

Itu cerita tentang aku...banyak lagi sbenarnya kalo nk boh sini xlarat aku nk naip n xlarat gak korang nak bacenye. hoho... Jom kite layan video sorang mamat yang aku rasa melatah jugak sbenarnya ni..die disakat kawan dia sendiri kat umah membe die. So ape yang terjadi bukanlah salah die ye. Kesian dow mamat ni walaupun bile kite tengok orang melatah ni memanglah lawak kan...tapi sengsara dow, ngan jantung cm nk tcabut...huhu Jom layan VIDEO MAMAT TERKEJUT GILA BABI SAMPAI TERKENCING ..........

No comments: