Wednesday, July 27, 2011

Duit Syiling Baru Malaysia

Salam. Arini aku dapat berita tak lama lagi negara kita akan menggunakan duit syiling yang baru. Duitnya cantik jugalah and nampak moden sket... Bhagian belakang syiling2 ni telah ditempa dengan corak2 kebudayaan kaum2 yang ada lam Malaysia ni antaranya corak sulur kacang yang selalu digunakan dalam senibina melayu (blakang 50sen), corak bunga melur (blakang 20 sen), corak anyaman (blakang 10 sen), dan juga corak kain destar singa yang selalu digunakan masyarakat Kadazan Dusun di Sabah (blakang syiling 5 sen)...aku suka bahagian belakang duit2 ni terutamanya duit 50sen. smart dowh... memang somei. Aku suka kalau kua duit2 baru ni. sebabnya aku dh bosan dgn duit lama tapi of course aku xpernah bosan dgn nilai duit tu..muahahaa sape xsuka duit kan?? hurm nyum nyum nyum~~~ Jom tengok duit2 baru yang bakal lahir di Malaysia ni menjelang 2012~


newmalaysiacoins_combined


cmane? cun kan? kalo korang perasan nombor kat duit syiling ni dalam keadaan Italic kan. Aku rasa unik juga. pape pun aku memang suka duit baru. Aku nak duit kertas pun semua diperbaharui...dan itu memang akan terjadi! Duit kertas siri keempat juga akan dikeluarkan x lama lagi! Warrrgghhhh I like (^_^)~~!!

Oh ye, duit 50 yang aku admire ni ade special security features tau. camni :

Image of 50 sen security features called Latent Image
Haa....spesel kan...latent image die boleh dilihat bile syiling ni dilihat dari sudut berbeza...

COMEL!

No comments: