Monday, July 25, 2011

Arwah Mansor & Sheekin Black

Salam sume. tadi mase aku blogwalking..aku banyak jumpe cite seram and kebanyakannya berlokasi di Johor Darul Takzim. agak dahsyat ek. mungkin sbb aku x pnah tinggal kat Johor thats y aku x tau sume cite2 ni. Xpe mai aku nk share ngan korang sume.

Yang aku nk cite skang ni kisah bunuh diri arwah Mansor & Sheekin Black. Dorang ni actually pasangan kekasih. kalau dah bercinta tu..erm susah kita nak jangka. mereka ni terlanjur. Tapi Mansor xlari tinggalkan Sheekin terkontang-kanting. sebaliknya dia n sheekin mintak restu keluarga untuk bkahwin. Masa tu kandungan sheekin dah cecah 5 bulan dah. tapi keluarga dorang masing-masing xsetuju dan langsung x merestui hubungan dorang berdua. Disebabkan dorang buntu dan tertekan, mereka ambil jalan mudah dengan membunuh diri.

Mansor dan Sheekin mengikat tubuh dorang kat atas landasan kereta api Pletong dan akhirnya mereka mati bersama akibat digilis kereta api kargo. Hancur berkecai tubuh masing-masing. After kejadian tu, ramai orang terserempak roh Mansor ni berkeliaran di landasan tersebut. Roh Sheekin pula dalam keadaan mengendong bayi berbungkus kain a.k.a batu nesan.

Disebabkan kejadian ni orang ramai dah xberani nak naik kereta api time malam even orang yang berniaga pun xberani nak meniaga sampai lewat malam. Ade 1 restoran di Highway Pasir Gudang yang sekarang sudah kosong sebab ownernya xpernah dapat kekal lama kat situ.

Nak dijadikan cerita, dulu adalah pokok buluh kat bawah jambatan permas (dari pletong nak masuk permas). Kat situ ada sorang mamat berniaga burger sampai lewat malam. Pada 1 malam nih datang sorang perempuan berpakaian putih mengendong bayi dan die order daging mentah semata-mata. Mamat ni pelik la..so die usha je pempuan ni tengok-tengok bayi yang dipegangnya, macam aku cakap tadi batu nesan. Ape lagi maunye mamat ni x lari macam xcukup tanah? Esoknye baru die ajak kawan dia datang kemas stall burger die. Orang2 kat situ cakap itu mungkin roh arwah Sheekin yang x tenang. Betul atau tidak xtahulah.

Wallahualam.

No comments: