Tuesday, July 26, 2011

Cerita di Unisel SA

Okey. At that time Unisel tu belum jadi Unisel g ah kat SA.. Masa tu ia dipanggil Ispens. Credit to OrangeBear yang share di forum gak. Memang tabekk sbb berani halau antu dengan pkataan 'brambos'. Kalau aku, oi sumpah silap ari bulan aku berpuisi pulak suh die jgn kaco aku sbb takot antu tu cm kecik ati..ehehehhh Jom kite layan citer cik Orange~

.........................................................................................

aku dulu study kat sec 7 pun ader kene tempias gak. But it happend kat kolej sec 7. tapak kolej yang sekangkang kera tue org cakap keras..alhamdulillah masa sem 1 sampai 3 dok kat hostel takder aper yang berlaku kat diri ku ini and nampak aper2 yang tak patut nampak..walopon katil bebetul kat tepi tingkap..huhuhu. tapi adelah kes budak dorm lain kat atas dorm aku yang kene histeria. ingatkan dia main jerit2 ke haper ke sebab budak2 pompuan kat kolej tue memang suker nak test2 vokal jerit2 tgh2 mlm..citernyer camnie..die kuar sorang2 dlm kul 9.00 mlm gi buat fon call kat public depan surau kolej. tempat tue dahler gelap n sunyi.on the way balik tue dier raser dah semacam.masuk jer dorm muka dah pucat.dok diam jer kat katil.member tegor pun dier wat derk jer.tetiber dier menjerit-jerit. member lain ingat sakit ker hape..gi la cuba tenangkan dier..habis dier mengamuk..nak tak nak terpaksa call bro2 senior yang len coz tenaga dier dah super dupper. sorang bro ni kire macam ustaz2 sket suruh budak dorm baca yassin sambil dier n bro lain pegang budak histeria nie..sempat jugak la bro2 senior nie kene penerajang dier sedas dua n ader gak yang kene gigit. masa org tgh baca yassin tue dier ikot gak baca yassin tapi tunggang langgang la..pastue dier bantai gelakkan org yang baca yassin tue n cakap 'hahaha...baca salah'. bro yang macam ustaz tue suruh ignore jer dier n keep baca yassin. at last lepas beberapa kali baca yassin n usaha dari bro yang macam ustaz tue budak ni recover..rupernyer budak yang kene histeria tue memang lemah semangat..bende2 halus nie suker nyakat dier dari skolah+kat umah n ikot dier ke kolej.. yang nie aku sendiri yang alami..masuk sem akhir kene tukor hostel. hostel yang ni ngadap padang.so kali ni katil aku kat btul2 ngadap pintu n kat tepi bilik washroom aka bilik mandi aka toilet. katil double decker. aku amik part yang bawah tdo 2 orang dgn member aku. mlm pertama jer aku dah tak dapat tdo. lampu lak dah tutup. memang gelap pandangan aku. sunyi sgt. aku cuber tutup mata. kejap pusing kiri. kejap pusing kanan. bila aku hampir nak terlelap tue, tetiba aku tertangkap satu bunyi macam orang berjalan kat atas kepala aku. aku tdo kepala ngadap pintu. bunyi tapak kaki tue macam india pakai gelang kaki yg byk loceng. mula2 sayup je. pastu makin lama makin dekat bunyi tue. aku plak makin dekat bunyi tue makin berpeluh aku walaupun kipas hala kat aku. lama gak la bunyi tue aku dgr. dok ulang alik kat atas kepala aku. bunyi tue, terasa dekat betul dgn kepala. try jugak nak bukak mata tapi tak boleh..last2 aku naik fedap. aku marah jer bende tue. seingat aku, aku cakap kat bende tue macam nie 'hei, pegilah main tempat lain. aku ni nak tdo. besok aku ader class. ader test. tolonglah berambus'. Tak lama lepas tue bunyi tue sayup2 je aku dgr n trus hilang...esok tue plak member aku citer dier dengar mcm org tgh bercakap tapi biler dier toleh kiri kanan takder sorang pun yang tgh bercakap. semua tgh sedap tdo. bahase yang die dgr tue plak macam bahase india tapi ader bunyi pelik2 sket.. huhuhu...so conclusion yg aku buat sendiri maybe bende tue nyakat org lain lepas aku suruh dier berambus..huhuhu

ader lagi citer..but ni kat hostel lelaki...1 mlm tu bdk2 lelaki kat dorm lelaki tdo lewat...biasa la budak lelaki..yang melepak lain yang study lain. so ader 1 group ni main poker kat katil, tak silap akula...ramai gak kumpul. masa tu ader la dalam kul 2-3 pagi.tgh ralit main tue ader la sorang budak ni terpandang sesuatu kat penjuru dinding..kat area penjuru tue gelap sket coz diorang hanya bukak lampu kat tempat mana ader org jer..budak tue tak amek port pun pada mulanya coz kat dorm lelaki memang dah selalu kena kacau..so..lepas berapa minit tu dia pandang lagi kat tempat yang sama. pergh!! bende tue dah menampakkan diri dia..en poc!!budak ni try wat cool tp peluh dah merecik2..tgn dah ketar2. dia diam jer..budak2 lain yang perasan keadaan budak sorang ni tanya 'ko apehal?' budak tu tak jawap. dalam takot2 tu dia try pandang balik kat penjuru. en poc tue dah buat loncatan!! ape lagi..gagap2 budak ni suruh member lain pandang kat penjuru tue..yang lain bila dah terpandang bertempiaran lari dorm sebelah..ader tue siap nyorok bawah katil n tilam..terbalik semua tilam2 diorang kejekan..biler en poc tue passing by kat budak2 yang nyorok bawah katil, diorang macam terdengar en poc tue berdehem beberapa kali..sore garau giler tak yah cakap arr...en poc tue pun aku raser juz nak bagi peringatan kot kat budak2 lelaki yang men poker tue coz lepas tue dia trus hilang macam tu jer..

No comments: