Friday, February 17, 2012

Hamaigad.

Sesungguhnye aku takde mood sikit pun untuk berblogging. Dalam kepala aku hanya ada ‘lapar’ dan ‘mengantuk’…Intai purse, ok fine. empty. bukak coin zip, 30sen? beli kuih sebijik pun tak dapat. Kuih kan da naik 40sen sbijik skang. Lantaklah.

Bagi aku, kita hidup memang macam jalan berpusing atas bola. Bila kita kat atas, pehh hari-hari makan sedap…shopping macam-macam…bila kat bawah, macam sekarang ni la. Takde duit senyap-senyap je.

Ni semua gara-gara eksiden haritu, abis duit simpanan repair kereta. Al-kisahnye aku rembat je kereta mama sebab kereta tu tak guna pun bila mama ada kat Sabah. So dari die dok je dalam garaj kat rumah tu, baik aku pakai.

Elok je aku pakai. Satu hari ni, ade pulak kereta lahanat celaka yang baru dapat lesen agaknya langgar lari kereta aku. Barbie betul. Sakit jiwa aku. Terbang terus nombor plat bahagian depan keta aku.

Kalau mama balik dari Sabah dua tiga hari ni nampak pipi Baby dia tu dah sopek, mesti die mengaum kat aku kalah Singe Tino. Tanak aku. Kang aku gak yang tacing. Sadis!

So, kenalah repair bagai…Kat rumah pulak dah pasang Streamyx, dah macam2 pulak nak kena bayar. Barbie lagi. Benci I. Dah ada wi-fi bukan nak layan intenet sangat pun. Bile takde wi-fi tergedik2 hari2 nak online. Boddo.

Sekarang dah pokai duduk diam-diam kasi ajar itu perut jangan memekak. Bukan selalu kau ‘puasa’ pun kan. Tahniah.

 

P/S: Takpe, bertahan. Lagi 10 hari nak gaji. Mintak-mintak tinggi komisen bulan ni. Bos asik puji sale aku excellent tapi jangan komisen tak excellent lak ye bos? Sayang gaji aku lebih. Muah. Kbai.

No comments: