Saturday, November 12, 2011

Bayi berusia 1 tahun disahkan mengandung

Doktor di Arab Saudi telah mencatatkan satu kes yang benar-benar luar biasa.Seorang gadis yang berusia 1 tahun telah membuktikan akan mengandung. Doktor-doktor yang telah diduduki dengan kes ini menegaskan bahawa mereka tidak pernah mendengar kes-kes seperti ini berlaku di mana sahaja di dunia. Media Massa Arab telah dihidupkan perbincangan tentang kemungkinan mengeluarkan kembar dalam kandungan dari badan gadis kecil untuk menjadi jenayah.

Ternyata, ibu gadis semasa mengandung beliau mempunyai 2 embrio dan salah seorang daripada mereka mula berkembang dalam rahim bayi kedua. Walaupun dianggap luar biasa, kes-kes seperti ini sebelum ini knon.

Bandar Nagpur India terkenal kerana petani 36-tahun-lama, daripada yang badan doktor telah disediakan embrio adik kembar. Ia adalah ingin tahu itu hakikat bahawa seorang lelaki telah datang berjumpa doktor hanya apabila perutnya telah menjadi begitu besar bahawa dia tidak dapat bernafas. Apabila dia telah dibawa ke hospital, dia segera dihantar untuk pembedahan. Pakar bedah memastikan bahawa pesakit mempunyai tumor yang besar, yang telah menekan diafragma beliau. Dalam pembedahan, doktor telah ditarik keluar dari rongga abdomen manusia yang asing setengah dibentuk.

India, 2002 - doktor mengambil embrio daripada badan anak 6-bulan-lama. "Kita tidak boleh percaya bahawa kita telah mengambil embrio mati dengan berat 1 kg dari tubuh kanak-kanak, yang berat 6,5 kg. Ia satu kes yang sangat jarang berlaku," kata Pradip Kumar Mukherdgey, doktor terkemuka itu kumpulan.

2 tahun sebelum itu, doktor dari hospital lain Calcutta telah merangka janin daripada 230g dari badan 40 hari baru dilahirkan.

Apa-apa keabnormalan yang dipanggil "janin di fetu". Pakar mengatakan bahawa kes-kes ini jarang berlaku dalam amalan perubatan. Embrio muncul dalam embrio lain di salah satu daripada setengah juta kehamilan. Fenomena ini berlaku pada peringkat awal kehamilan, dan secara umumnya, kedua-dua embrio mati di dalam rahim ibu.

Ia juga berlaku bahawa penghantaran berjaya, tetapi embrio "yang terperangkap dalam perangkap" terus hidup sebagai parasit, disambungkan kepada abangnya dengan sejenis tali pusat. Untuk tempoh masa yang tertentu, embrio kedua terus membesar sama dengan yang satu lagi, masih kekal di dalamnya, dan apabila proses itu berhenti, janin yang belum dimajukan bertukar menjadi sebuah badan bersifat parasit.

A janin di dalam janin dianggap hidup apabila tisu organisma tidak mati atau belum dikeluarkan lagi. Sel-sel embrio mesti mempunyai metabolisme normal untuk boleh hidup. Dari sudut pandangan pembangunan fizikal, walaupun organ-organ janin di fetu "menerima bekalan darah yang normal daripada" tuan ", masih, dalam semua kes-kes yang diketahui, embrio parasit mempunyai satu set kecacatan kritikal.Sebagai peraturan, otak, jantung, paru-paru, saluran gastro-usus yang tidak berfungsi dengan betul. Oleh itu, janin dalam janin tidak mempunyai peluang untuk terus hidup di bawahnya beberapa had tubuh adik. Di samping itu, kewujudannya adalah ancaman sebenar bagi saudaranya berkembar biasa.

Petikan daripada theamazeworld




*************************



Okeh, conclusionnye yang aku paham kat sini.. 
Budak ni sepatutnya dilahirkan kembar
Entah macamana boleh tersilap jalan si sperm tu,
 die pegi masuk dalam sel embryo pertama.
 Bila embryo tu jadi baby, die pegi jalan plak dalam perut fetus tu.
 Bila baby tu lahir, die kekal duk lam rahim baby pertama. 
Okey, yang aku tak faham kat sini, 
camne plak die boleh stay sebagai sperm begitu punya lama sedangkan apa yang aku tahu,
 jangkamasa hidup sperm hanyalah 3 hari. 
hurm..musykil~ musykil... 
Layan jela gambo baby comel pregnant ni :)



Hah?? Aku ade baby???


Wooo...........


Sperm kah itu?



Wallahualam. Kuasa Allah. =)

No comments: