Thursday, October 14, 2010

ViVir Su Vida =)

oh.. baru aku tau that my lil sis ade blog..ampeh je si pendek ni..die buat blog x gtau aku pun..tau2 dh jd follower aku. neway, congrats kerana telah menjadi ahli Blogger =). memandangkan ko org baru dalam dunia blogging, aku nk share how nk buat blog kite menarik n membosankan. firstly, background kite memainkan peranan penting dalam menaikkan mood para pembaca..kalo background dull giler tanpa ransangan, pembaca akan rase busan. kalo font plak, if kite jenis xbermain font = i mean cm font berkaler2 atau kecik besa kecik besa = pembaca akan lebih menganggap ianya perkara yang serius dan formal. kalo kite bermain font, pembaca lebih suke baca n bile kite besakan certain words contohnya ape yang Adik Pendek aku slalu ucapkan "LAPOOO!!" pembaca akan lebih mendalami n mengenali kita..cm pembaca leh rasa lebih rapat ngan kite r...pembesaran perkataan lapo tu membuatkan pembaca paham yang budak pendek tu mmg tgh kebulur. cmtu la contohnye..aku xtau la korang paham ke x ape aku cube sampaikan. mampos r.. yang penting aku dpt bebel. pastu..tok menambah mood dalam blog kite, kite leh r boh lagu2 kegemaran. kalo blog tu lebih berunsurkan kisah hidup yang sedih ( cm penulis sendiri ) boh la lagu sedih n leleh sket..baru pembaca betul2 masuk n dpt rasa apa yang kita rasa dlm situasi tu. kalo blog lebih berunsurkan gila2 n unsur2 sakit mental, boh lagu rancak2.. sesuai dengan isi kandungan blog r.. kalo jenis ceria n comel2.. boh lagu yang kiut2 gak.. camtu la sedikit sebanyak.. kalo malas buat sume ni xpe, xjadi masalah..cuma blog tu xde keitimewaan n kreativiti tersendiri la kata org.. if kite buat, kite sendiri view blog kita pun rasa bangga ngan blog yang kita hasilkan sendiri. agak2 kalo x tahu atau ingin tahu, cuba bertanya pada kawan2 yang lebih expert dari kita pasal blog2 ni.. cam aku, aku mmg blajar sendiri..rajin godam setting blog. so byk yang aku tau..ade gak aku surf intenet sket..tgk blog org len..banyak yang cun2..tapi aku lum la pandai smpai ke tahap itu lg..insya allah..coming soon la kot.haha disamping tu kite leh masukkan banyak imej2 menarik contohnye cm kat bawah ni aku boh... ha..comel kan? bile org bace blog kite die pun enjoy n gelak2.. xde la bosan blog kite kan?!

1 comment:

Nia Sillent said...

aku suke betul imej tu..kiut seyh!