Sunday, October 17, 2010

pOk peK seorang ibu

Ibu Mama Ummi Amma Bonda Mummy Mak Mom dan sebagainya... semuanya berkaitan dengan seorang manusia yang melahirkan kita.... setiap insan didunia ni PASTI ada seorang manusia yang dipanggil dengan gelaran tadi... aku slalu ngeluh..apsal la mama suke membebel kat aku n abg2...yang banyak kena aku la..sbb aku dok ngan mama lagi..abg2 dah ade family sniri.. tapi tentulah masih xtelepas dari kene bebel kan... aku penah bejanji ngan diri aku satu mase dulu..once aku jadi seorang ibu.. aku xmahu membebel kat anak aku cmana mama membebel kat aku sbb aku tau perasaan kene bebel... but, aku rase mmg lumrah la seorang wanita itu ( cheywahh aku wanita ker? pergh.. ) bila dewasanya dan mempunyai tanggungjawab, die memang secare otometiknye akan membebel ajer....xkire la ngan saper...adik2 ker..anak2 ker..anak buah ke anak jiran sebelah ke atau anak kucing..slagi bole sume nak dibebelkan.. kalao boleh kerusi meja mahupun nyamuk juga diberi bebelan percuma. aku pun xtau r apesal..tapi itulah yang terjadi pada aku sendiri...haha kadang2 kite ni membebel ikhlas doe..cam aku, aku bebel sbb aku tanak kawan aku tersesat kat lorong gelap yang aku penah lalui dulu.. sebagai manusia yang lebih berpengalaman dari segi kehidupan..biaser la tu kan.. plus, aku bebel sbb aku nak drg maju dan aku suke share & beri pendapat pd drg.. kalao aku bebel ngan adik aku plak..mmg xde sbb len r..sbb suke nipu kata xda keje skolah, sbb suke menyepah rumah dan sebab suka mengajar anak aku main bukan2 ( e.g. bergelumang lam longkang.. bawak segala macam sampah dari luar masuk umah utk jd permainan - cam r kitorang xde belikan dorang mainan -______-" ) kuang ajar ngan mama atau papa dan macam2 lg.. standard ar..aku je kakak yang leh bimbing die utk membesar..kakak lagi sorang xdok skali n xrapat ngan die.. kat anak aku plak, walopon kecik lagi... die pun slalu kene bebel sebab suke sepahkan baju yang dah berlipat n sepahkan periuk belanga die merata2... bile terpijak sakit kot... masalahnye bile aku membebel mule2 die dengar n diam je tgk aku.. pas 5 menet aku ngah ralit kemas smbil bebel..die dah main mainan lain n xdengar dah ape aku ckp..ceh.. anak aku. tu la dia. macam aku jugak. bila mama membebel, mula2 dgr..mama dah khusyuk ngan bebelan die smbil wat keje aku g tgk TV or On9...haha.. agak kuang ajar disitu.. huhu so, para bakal Ibu diluar sana, nantikanlah virus ini berjangkit pada anda 1 hari nanti.. muaghaghahahhahahaaa






Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla.....

No comments: